Sunday, February 01, 2009

4 dah kawin dah

aku tengok kan, members cina aku yang pompuan, kawin bukain main senang lagie. Padanlah semua dah kawin...!

Nak ikutkan, kita ber-enam. 4 dah kawin dah. Aku dah nak kawin. Tinggal satu lagi. Dia pun jenis yang ah-lian sikit. Tapi skarang dah reform, lah.

Aku pon terperanjat jugak bila tengok satu2x dah kawin. Setahu aku, lah kan, pompuan cina skarang mana yang nak kawin siang2x? Diorang kejar duit ngan freedom dulu. Aku rasa, kawan aku yang terkontal-kantil sorang tu macam gitu jugak, ah.

Tapi kan, aku rasa dia dah pressure jugak tengok members dia satu2x dah dapat 'cert'.

Ah, balik topik. Diorang kawin takdelah leceh2x macam kitorang nie.

Memang lah kita ada banyak adat-isitiadat yang hendak diikuti. Tapi tu yang aku boring sangat2x. Adat pon adat, lah. Kalo tak pakai duit takpe jugak. Kalo tak buat pening kepala takpa jugak.

Siapa ah yang raise the standard untuk barang2x hantaran nie...? Ishk! Leceh, tau tak..? Kalo nikah cam gitu2x ajer, ader jer mulut yang pot-pet, pot-pet. Tak pon, yang menyindih.

Lagi satu... Brapa banyak baju, dah.... Aku tengok members aku, ke hulu, ke hilir ngan gown yg same. Tak pon dinner diorang tukar yang lagi satu. Dah. Mekap pon tak tebal. Rambut pon neat. Hiasan pon simple... jer.

Ni mana yang kerongsang, yang sanggul, yang rantai etc...

Aaargh! Bingit ah nak pikir ni sumer. Nak ikutkan hati, biar nikah kat ROMM ajer. Dah nikah, buat jamuan... Khalas! Tak yah lah nak bawak dulang2x ni sumer. Nak carik manpower lagik... Ishk!

Ni skarang aku presure nie. Aku nak abiskan keja kat opis, mak aku mintak aku drive dia pegi rumah orang antar kad... Alamak.. Timing baik, ah. Wednesday punya deadline, ntah sempat nak abis ke tak...

Aku rindu jugak tau, nak balik rumah time matahari masik kat langit lagi. Ni asyik balik jer, nampak bulan-bintang. Aku rasa security kat opis aku dah lali dah tangok aku balik after 9pm.

Pak'al aku malas nak berkawan ngan dia. Abang aku ada jugak angkat tangan bila nampak dia. Aku aje yang jalan menonong. Apa tak. Penat wo. 12 jam kat opis!

Eh dah ah. Aku rasa topik dah lari abes. Ni konon inspired by those Malaysia blogs yang aku baca. Bahasa melayu diorang ada M'sia slang, gitu. Geli hati jugak...

No comments: